Stap voor de Zorg 2023

Wij hebben samen al 1.767 km afgelegd

De alweer 3e editie van de Stap voor de Zorg challenge start 20 februari en eindigt zondag 26 februari. We gaan stappen voor de Beschermde Wiegkamer Rotterdam-Zuid.

In Rotterdam-Zuid wordt één op de acht kinderen in zorgelijke omstandigheden geboren. Die omstandigheden kunnen zó zorgelijk zijn dat de moeder besluit om haar kind af te staan en op een onveilige plek achter te laten. De Beschermde Wiegkamer is een kamer waar een moeder heen kan gaan als ze (anoniem) hulp of een veilige plek zoekt voor haar pasgeboren baby. Stichting Beschermde Wieg, het Maasstad Ziekenhuis en het Ikazia Ziekenhuis slaan de handen ineen voor de realisatie van de Beschermde Wiegkamer Rotterdam-Zuid in het Maasstad Ziekenhuis.

Zij en meer dan 25 verloskundigenpraktijken in de omgeving onderstrepen de noodzaak van de realisatie van deze kamer. Zij zien dagelijks kwetsbare zwangere vrouwen die ongepland en ongewenst zwanger zijn. Er zijn ook vrouwen die geen hulp durven te zoeken tijdens de zwangerschap of bevalling. Vaak zijn ze bang voor hun eigen leven of dat van hun ongeboren kind. De kamer is het laatste redmiddel om er voor te zorgen dat een moeder in nood haar kind veilig achter kan laten in een omgeving waar direct (medische) hulp beschikbaar is.

Iedere moeder zou een beroep moeten kunnen doen om de nodige hulp te ontvangen, ook als dit door omstandigheden anoniem is. want ieder kind verdient een veilige start.

Deelnemen

Klik op "start actie" en maak een eigen actiepagina aan, je kan ook als team een actiepagina aanmaken. Klik op het menu voor meer informatie over het aanmaken van een actiepagina en bijvoorbeeld het koppelen van jouw Strava account.

Stap voor de Zorg

Sta(p) voor de zorg is een initiatief van Stichting Vrienden Maasstad Ziekenhuis (www.vriendenmaasstad.nl). Deze actie is opgericht om na een jaar corona, de zorgmedewerkers te bedanken en gelden te werven om hen een moment van ontspanning te kunnen geven. De deelnemers liepen minimaal 5 km in de Stap voor de zorg week om zo hun steun te betuigen aan de zorgmedewerkers en alle andere medewerkers die alles op alles hebben gezet om de beste zorg te kunnen verlenen tijdens de corona periode. Met de opbrengsten hebben we professionele massagebedden kunnen aanschaffen voor de nodige rust en ontspanning voor deze collega's.

Het is mogelijk om de tracking app Strava te koppelen aan jouw persoonlijke pagina. Jouw prestaties worden dan getoond op jouw pagina.

Log in en ga naar jouw pagina. Klik op "bewerk mijn actiepagina". Onder het tabblad "Prestaties" kan je handmatig jouw km invoeren of de keuze maken om jouw Strava account te koppelen aan jouw pagina. Doe dit voordat je gaat lopen!

• Klik rechtsonder op de oranje knop met Connect with Strava
  • Log in op jouw Strava account
  • Geef akkoord om de connectie met de Stap voor de zorg website te maken.
  • Klaar!

Als bedrijf of fonds heeft u de mogelijkheid om de Stap voor de zorg challenge te ondersteunen. U kunt dat op twee manieren vormgeven.

• Startdonatie
  • Donatie vermenigvuldigen

Bij de startdonatie krijgt ieder nieuwe actie, project of campagne een eerste donatie van een vast bedrag van uw bedrijf of fonds.

Bij de Donatie vermenigvuldiger wordt iedere donatie verdubbeld (of ver x-voudigd) door uw bedrijf of fonds.

Zo stimuleert u deelname en daarbij ook het project De herinrichting van de binnentuin. Bij beide varianten kan het maximale beschikbare bedrag voor de matchfunding worden ingesteld. Zodat u grip blijft houden op uw sponsorbedrag.

In de donatieteller wordt de ‘matchfunding’-bijdrage grafisch weergegeven. Daarbij kan er verwezen worden naar een pagina binnen het platform met meer informatie over uw bedrijf of fonds.

Heeft u interesse in deze vorm van sponsoring? Ik kom graag met u hierover in contact.

17/06/2023
Bekijk alle

Stichting Vrienden Maasstad Ziekenhuis helpt projecten te realiseren waardoor de patiënt zich beter voelt tijdens een behandeling en/of het verblijf binnen het Maasstad Ziekenhuis. Daarnaast stimuleert zij wetenschappelijk of innovatief onderzoek gericht op het genezen van ziektes of het leven met een ziekte draaglijker te maken. De vriendenstichting is geheel afhankelijk van donaties. Ze heeft een ANBI en een CBF keurmerk.